دکوراسیون به سبک جزیره
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماري مدرن و آدرس modernarchitecture.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 87
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 195
بازدید کل : 39674
تعداد مطالب : 102
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
طراحي وب سايت

SEO Tools

معماري مدرن
Modern Architecture
سه شنبه 27 دی 1390برچسب:, :: 9:57 ::  نويسنده : سيدفضلي       

سبک جزیره، در محیطی مابین فضای داخلی و خارجی خانه تعریف می‌شود و درواقع سبکی برای دکوراسیون فضای انتقالی بین محیط خارجی و داخلی خانه است که این دو فضا را به‌هم مرتبط می‌سازد. اگر در خانه خود پاسیو، تراس یا بالکنی دارید، می‌توانید با اجرای این سبک در دکوراسیون، آنجا را به جزیره‌ای زیبا و فرح‌بخش تبدیل کنید.

 

ایده‌هایی برای سبک جزیره:

 

در این سبک با استفاده از پرده‌های حریر و نازک برای پوشش پنجره‌ها، به ادغام فضای خارجی و داخلی خانه بپردازید؛ طوری‌که هر دو فضا از داخل یکدیگر قابل مشاهده باشد؛ ضمن اینکه با این کار، فضای داخلی نیز دلباز و روشن خواهد شد.

 

یکی دیگر از شاخصه‌های این سبک استفاده از گیاهان سبز و استوایی است که می‌تواند طراوت و شادابی زیادی به فضا دهد.

 

در این دکوراسیون معمولا باید از کاناپه‌ها و مبلمانی استفاده شود که دارای خطوط افقی باشند تا احساس آرامش بیشتر در فضا القا شود.

 

همچنین برای باربیکیو و کباب‌پز موجود در فضای بیرونی باید پوششی در نظر بگیرید تا در صورت نامساعد و بارانی شدن هوا بتوانید سریعا روی آن را بپوشانید.

 

بافت‌های متنوع را با مواد طبیعی ترکیب کنید: سیسال بافته شده، قالیچه بافته شده از نی، کاشی‌های سرامیکی، پارچه‌های پنبه‌ای و حریر، عناصر چوبی طبیعی از جمله بافت‌ها و متریال‌های طبیعی هستند که به کارگیری آنها در کنار هم در این سبک توصیه می‌شود.

 

بهتر است اکسسوری و لوازم دکوری متناسب با این سبک را بخرید. فراموش نکنید یکی از ویژگی‌های این سبک، باز و وسیع بودن جلوه آن است؛ بنابراین در استفاده از اکسسوری در این دکوراسیون محتاطانه عمل کنید.

 

فضای نشیمن

 

استفاده از سبک جزیره برای دکوراسیون یک فضای نشیمن سبب وسعت، دلبازی و روشن جلوه کردن فضا می‌شود. ایجاد نشیمنی به سبک جزیره به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر نفس بکشید.

 

اتاق‌های نشیمن گرمسیری معمولی به‌وسیله تعداد زیادی صندلی که به دور یک میز مرکزی چیده می‌شوند به‌وجود می‌آیند. مهم نیست که تمام صندلی‌ها به میز دسترسی راحت داشته باشند بلکه باید صندلی‌ها به اندازه کافی سبک باشند که افراد بتوانند آنها را حرکت دهند و به هرجا که می‌خواهند برای نشستن ببرند.

 

در سبک جزیره، برای اتاق‌نشیمن خانه‌تان، یک میز پذیرایی گرد، میز عسلی سه پایه ‌و یک میز دکوراتیو با رومیزی بسیار شیک و زیبا به همراه یک سطح شیشه‌ای در نظر بگیرید.

 

گروهی از صندلی‌های سبک از جنس بامبو، حصیر یا چوب را در فضای نشیمن جزیره به دور هم قرار دهید و بچینید.

 

برای کوسن‌های مبلمان از روکش‌های قابل شست‌وشو و زیپ‌دار که طرحی هماهنگ با سبک جزیره و حال‌وهوای این سبک دارند استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدن در برابر رطوبت نیز از پارچه‌های مخصوص دکوراسیون خارجی که در برابر رطوبت مقاوم هستند بهره گیرید.

 

در هنگام عصر و غروب فضا را با روشن کردن شمع‌ها و قراردادن آنها در فانوس‌ها و همچنین با روشن کردن آویزهای برق الکتریکی نورانی کنید و لطافت و آرامش را در فضا جاری سازید.

 

 

 

این تصویر نمونه‌ای کامل از یک فضای نشیمن به سبک جزیره است که در آن، صندلی‌های حصیری سبک دور تا دور یک میز پذیرایی گرد و همچنین گل‌ها و گیاهان شاداب و باطراوات از مهم‌ترین عناصر محسوب می‌شوند.

 

 

صندلی‌های تاشو و سبکی مانند آنچه در تصویر می‌بینید، گزینه‌ای ایده‌آل در سبک جزیره برای زمانی هستند که قصد دارید به کنار ساحل بروید.

 

فضای غذاخوری

 

ویژگی اصلی سبک جزیره در انعطاف‌پذیری خلاصه می‌شود. هرگز با صرف غذا در فضای باز بیرون از خانه در زمان‌هایی که هوا مطبوع و شرایط مساعد است مخالفت نکنید. بستر را برای صرف غذا در فضای خارجی خانه مهیا کنید و تنها زمانی غذا را در داخل خانه بخورید که هوا نا‌مساعد باشد.

 

غذاها دارای تنوع زیادی هستند. برخی از غذاها اگر در فضای باز و در فضای خارجی خانه خورده شوند لذت‌بخش‌ترند و برخی دیگر از غذاها بهتر است در داخل خانه صرف شوند. در خانه جزیره‌ای خود، هم در خارج خانه و هم در داخل، فضایی مساعد و مناسب را به‌عنوان غذاخوری تدارک ببینید.

 

برای میز غذاخوری در سبک جزیره نیز نوع گرد آن توصیه می‌شود. صندلی‌ها باید بسیار ساده و سبک باشند. اگر فضای غذاخوری به سبک جزیره را در فضای خارجی خانه تدارک دیده‌اید، برای اینکه از نور مستقیم خورشید در امان باشید و همچنین بتوانید حریم خصوصی را محفوظ دارید، پیشنهاد می‌کنیم شید یا سایبانی را در قسمتی مناسب نزدیک به فضای غذاخوری به سبک جزیره خود قرار دهید.

 

ایجاد یک نورپردازی متمرکز که نور آن تنها بر میز غذاخوری تمرکز دارد در سبک جزیره توصیه می‌شود؛ زیرا فضایی دوست داشتنی و آرام خلق می‌کند.

 

یکی دیگر از ایده‌های زیبا برای نورپردازی فضای غذاخوری در سبک جزیره، آویختن ریسه‌هایی از لامپ‌های رنگی یا لامپ‌هایی است که در کلاهک‌های رنگی با رنگ‌های مختلف قرار دارند. همچنین می‌توانید فانوس‌های روشن و متعدد را بر شاخه‌های درختان در فضای غذاخوری به سبک جزیره خود بیاویزید.

 

 

نورپردازی فضای غذاخوری خود را در سبک جزیره می‌توانید با نصب ریسه‌هایی از لامپ‌های داخل کلاهک‌های رنگی و همچنین قرار دادن فانوس‌های روشن سر غذاخوری تامین کنید.

 

 

این نمونه‌ای از یک فضای غذاخوری محفوظ و دنج  به سبک جزیره  است که در آن وسایل و لوازم کاملا همان‌گونه که باید باشند هستند.

 

اتاق‌خواب

 

تصور کنید روی تختی دراز کشیده‌اید و در حالی‌که در حال تاب‌خوردن هستید و به صدای امواج دریا یا یک موسیقی آرام گوش می‌دهید به خواب می‌روید. در سبک جزیره می‌توانید هر کجا که مایلید تخت‌خواب خود را قرار دهید.

 

برای تخت‌خواب موجود در اتاق‌خواب جزیره خود، ملحفه‌های سفید ساده مانند آنچه در هتل‌ها وجود دارد تدارک ببینید تا با روتختی و روبالشی رنگارنگ و شادی که برای دکوراسیون تخت‌خواب انتخاب می‌کنید، تضادی چشم‌گیر داشته باشد. وجود عناصر و مواد طبیعی مانند عناصر حصیری یا کرکره‌های بامبو و پارچه‌های پنبه‌ای و کتانی لازم است.

 

تخت‌خواب‌های سیار که مخصوص سبک جزیره هستند را می‌توانید از فروشگاه‌های عرضه کننده لوازم و وسایل مخصوص سبک جزیره‌ای خریداری کنید و آن را در فضای باز و هر جا که دوست دارید ببندید.

 

 

میز پاتختی حصیری و آباژور چوبی و همچنین ملحفه روتختی سفیدرنگ این تخت‌خواب در کنار رنگ‌های گرم که تداعی کننده آب‌وهوای گرمسیری است در کنار هم یک اتاق‌خواب به سبک جزیره‌ای را به‌وجود آورده است.

 

 

این نمونه‌ای از یک فضای خواب به سبک جزیره است که دارای چنین تخت‌خوابی است.

 

 

 

شما می‌توانید با یک نقاشی ساده و ترسیم یک موج آبی و سبز رنگ روی کلاهک سفید و ساده آباژور خود، به‌سادگی سبک جزیره را در فضای خانه تعریف کنید. این کار را می‌توانید با رنگ پارچه انجام دهید.

 

 

در سبک جزیره می‌توانید با یک نقاشی ساده روی کمد و قفسه موجود، به دکوراسیون روح دهید.

 

 

وجود گیاهان گرمسیری در دکوراسیون به سبک جزیره ضروری است و می‌تواند تا حد زیادی به شما در تعریف این سبک در خانه کمک کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: